"DIEZEL-TRATTEN"

                       

                                                               "DIEZEL-TRATTEN"

Nu kan man ju undra om det är en ny sorts trattkantarell som upptäckts!!! Det är bara min goa älskade Diezel som varit med om en olycka, i onsdagskväll. I vårt matrum av alla ställen. Rev upp sig så illa på sidan utav en kakelugnsdörr. Så vet.jouren fick ställa upp och lappa ihop det hela. Mycket tacksam att de tog emot mig här i stan. Tack! Tack! Man vill ju ha hjälp så fort det bara går när nåt sådant här akut händer. Allt har gått bra, Diezel repar sig för varje dag som går.  Så idag VAH:ar ( vård av hund) jag här hemma, vi myser och tränar lite lugna tricks. Passar på att göra det när Diezel har trattvila, han blir så glad att slippa tratten. Får man dessutom köra lite träning så är ju det toppen. Jag kan skvallra om att korv är på "klickmenyn" idag. Till Diezels stora förtjusning.


Block 4 for jag utan min blivand B&T-hund, som fick vara hemma och kurera sig. Det kändes lite tomt att vara ensam på vägen ner. Vi har ju våra Sundsvalls-rutiner jag och Diezel, fast han var så pass illa och mör efter operation. Så då är det bäst att vara hemma. Jag styrde kosan ner redan på fredan för att få vara med om en jättegivande helg. Kan tyckas vara konstigt att säga så när jag var utan vovve. Jag fick som observera på ett helt annat sätt. När man är uppe med sin egen hundträning så fokuserar man i stor del på sitt, nu var jag öppen för att ta in alla hundteams träning till 100%. Har lärt mig otroligt mycket denna helg. Alla ekipage var/är så himla duktiga!!

Tack alla goa kursare  för en jätterolig helg, och Anki för alla goa KAFFEKOPPAR!!!
Speciell kram till Maria & "Nissebulan"

Kram/ Maria & Diezel







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0